 |
|  |
A XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Hajdúszoboszlón a 10. szekcióban az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet legújabb SNI-s fejlesztéseit mutatta be.
|
XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia
|
|
A XXI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Hajdúszoboszlón a 10. szekcióban az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet legújabb SNI-s fejlesztéseit mutatta be. A szekció az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 keretében valósult meg.
|
Pro Educanda Iuventute díj
|
|
A CENTA Közép-Európai Tanárakadémia Egyesület által adományozott Pro Educanda Iuventute díj idei kitüntetettje, Dr. Demeter Gáborné. Gratulálunk a sajátos nevelési igényű tanulók megsegítésért áldozatosan munkálkodó, sokoldalú, elhivatott egyetemi tanár, gyógypedagógus kolléganőnek!
|
Új taneszközök az integrált és speciális intézményekben folyó SNI pedagógia támogatására
|
|
Sikeresen
megvalósult június 8-án - az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 A köznevelés
tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és
digitális tartalomfejlesztés című projekt keretében - az Eszterházy Károly
Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete és a CENTA Közép-Európai
Tanárakadémia Egyesület által szervezett konferencia az „Új taneszközök az
integrált és speciális intézményekben folyó SNI pedagógia támogatására”
címmel.
|
Meghívó SNI konferenciára
|
|
MEGHÍVÓ
A Közép-Európai Tanárakadémia Egyesület szeretettel hívja az
SNI kérdéskörében érintett valamennyi pedagógus, gyógypedagógus kollégát
konferenciájára, melynek témája:
ÚJ TANESZKÖZÖK AZ INTEGRÁLT ÉS SPECIÁLIS INTÉZMÉNYEKBEN FOLYÓ
SNI PEDAGÓGIA TÁMOGATÁSÁRA
Időpont: 2019.
június 8. szombat 10.00 – 14.00
Helyszín: EKE OFI
Irodaház, Budapest, Rákóczi út 70. III. emelet
|
Hogyan használhatjuk? - Önkiszolgálás 1-2. című gyűjtemény (középsúlyos)
|
|
A Nemzeti alaptanterv-ben meghatározott Önkiszolgálás nevű tantárgyat az első és második osztályukat végző, értelmileg akadályozott tanulók tanulják. A téma négy nagy területet ölel fel: az öltözködést, az étkezést, a személyi higiéniát és a környezetrendezést, környezetmegóvást. A legfőbb fejlesztési feladat az öltözködés esetén az öltözet fel- és levételekor történő együttműködés és az időjárásnak megfelelő ruhadarabok kiválasztása; az étkezésnél az evőeszközök rendeltetésszerű használata, az önálló étkezés és az alapvető ételek megismerése; a személyi higiéniával kapcsolatban a tisztálkodóeszközök és a zsebkendő kis segítséggel való helyes alkalmazása, a tisztálkodás szükségességének felismerése, időpontjainak megtanulása és a fokozódó önállóságú WC-használat; a környezetrendezés tematikájában pedig a rendtartás, a takarítóeszközök funkciójának ismerete, a saját tulajdon és a más tulajdona közötti különbségtétel, a szemét megfelelő helyre való elhelyezése és a növények alapvető gondozása...
|
Az új fejlesztésű ének tankönyvekben elsősorban a gyerekek világához közel álló, könnyen megtanulható és énekelhető gyermek- és játékdalokra épül a tanulás. Kodály Zoltán és Lajtha László szerint ezek sajátossága az, hogy kétütemes ismétlődő, univerzális, ősi dallammotívumokat alkalmaznak, inkább énekelt mondókák. Roar Björkvold norvég professzor kutatásai kimutatják, hogy a játék- és gyermekdalok motívumai, hangterjedelme és témái hasonlóak bárhol a világban. A mozgásos játékok, az egyszerű, érthető szövegek, az ismétlődő dallamok serkentik a tanulási képességeket. A népi hagyomány így gondoskodik a gyermekek széles alapokon nyugvó fejlesztéséről...
|
Új tankönyvek: Életvitel és gyakorlat (középsúlyos, 3., 6.évfolyam)
|
|
A tankönyvek követik a kerettantervben meghatározott tematikai egységeket: Textilmunkák, Egyszerű háztartási munkák, Személyes szükségletekkel kapcsolatos teendők, Vásárlás - Fogyasztóvédelem és Anyagok alakítása. Ezek hasonlóak a két évfolyam között, a tankönyvi tartalom is hasonló, azonban a tevékenykedtető feladatok tartalma, összetettsége, nehézségi foka különböző a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően.
Az oldalak fóliázott lapokból állnak, így az egyes anyagok kivehetőek, szétvághatóak, elősegítve ezzel a kreatív használatot. A fóliázott lapok segítségével a gyermekek könnyen tudnak dolgozni filctollal, ami letörölhető, így egy-egy feladat többször megoldható, lehetővé téve az ismétlést, bevésődést. A matricás feladatok hasonló elven működnek, szintén többször felhasználhatóak. A folyamatábrák lehetővé teszik az önálló munkavégzést, a tevékenységek sorba rendezését, a végrehajtó működés zavarának korrigálását. A mappás kivitelezéssel kezelhetőbbek a feladatok a különböző helyszíneken, például tankonyhában, technika teremben, mosdóban...
|
|  |
|