Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











Tanárakadémia.hu: Új mohikánok

Keresés a témában:   
[ Vissza a főoldalra. | Téma választás. ]

Kötelező a kötelező?
Kötelező a kötelező?
- Fórum a házi olvasmányokról -

(300 magyartanár megkérdezésével készült 2005 végi felmérés)

A tanárok, szülők, olvasáskutatók tapasztalatai egybehangzón sürgetik az új társadalmi megegyezést arról: mit kell és mit lehetséges eredményesen olvastatni az iskolában. De a munka elindításához túl kell lépnünk a „mit kell és mit lehet” kérdésén. Itt látható elemzésünkben igyekeztünk pontos és elevenbe vágó kérdéseket fogalmazni, mert a lényegretörő és pontos kérdés a helyes válasz előfeltétele. Kérdéseinkből újabb kérdések keletkeznek, ám ha mindezeket sikerül megválaszolnunk, új nemzedékeknek adhatunk esélyt a könyv csodájának megismerésére.

Tovább...

A felmérés grafikonjai
Az olvasással kapcsolatos kérdések megosztják a szakmai és szülői közvéleményt. Abban mindenki egyetért, hogy fontos lenne a gyerekek visszavezetése a betűhöz, hiszen a számítógép korában sem lesz mellőzhető a szövegértés és szövegalkotás képessége. A módszerek, arányok, tanári technikák kérdésében azonban már megoszlanak a vélekedések. Másként látják a helyzetet az általános iskolai és a középiskolai tanárok; másként a fővárosiak és a vidékiek; megint másként a szülők és a diákok. A némelykor árnyalatnyi, máskor jelentős különbségekre érdemes odafigyelnünk, hiszen a cselekvési terv akkor ér majd valamit, ha minél többen lesznek képesek azonosulni vele. A kutatás eredménye letölthető Microsoft PowerPoint bemutatóként: letöltés

Tovább...

Ajánlott olvasványok 5-8 osztályos tanulóknak
Ellentmondásos helyzetet ismerünk meg, ha az ifjúsági irodalom kínálatára pillantunk. Megannyi kiadó ontja a könyveket, az áruházak polcai közt szinte elvész az ember a tarkabarka könyvek áradatában. De vajon garancia-e a könyvek számossága arra, hogy meg fogjuk találni köztük a nevelési céljainknak leginkább megfelelőt? Léteznek-e csakugyan olyan művek, amelyek egyszerre szórakoztatók és fordulatosak, ugyanakkor stílusukkal és világképükkel, főleg pedig nyelvi és művészi gazdagságukkal egyben a helyes értékvilág kialakítását is segíthetik? Tegyük előbb minél gazdagabbá műlistánkat, hogy azután a legkörültekintőbb szempontrendszer segítségével kiválaszthassuk a néhány leginkább ajánlható olvasmányt.

Tovább...