Üdvözöl a Tanárakadémia.hu
   
Magunkról

· Céljaink
· Alapszabályunk
· Pro Educanda Iuventute díjasok
· Tantárgyi kollégiumaink
· Jelentkezési Lap

· Projectjeink:
·· Olvasási project
·· Személyiségfejlesztő
·· Módszertani project

· Hír archívum

· Linkajánló

Menü
· Főoldal
· Belépés
· Keresés

Linkajánló


English Version



Támogatóink











Tanárakadémia.hu: Magunkról

Keresés a témában:   
[ Vissza a főoldalra. | Téma választás. ]

Projectjeink



Programunk elnevezése arra utal, hogy nem tettünk le az olvasás megszerettetéséről. Nem hiszünk benne, hogy „utolsó mohikánok” lennénk mi, akik még szeretünk olvasni. Sokkal inkább abban bízunk, hogy hatékony és eltökélt munkánkkal új mohikánok, új könyvszerető fiatalok nemzedékét nevelhetjük fel.

Eddigi kutatási eredményeinket ismerhetik meg vendégeink a csatlakozó menüpontokban. Célunk a mérésekre építhető következtetések levonása, minél tágabb olvasmánylista összeállítása. A következő fázisban szeretnénk kritériumrendszerben rögzíteni, mely olvasmányok a leginkább iskolába valók. Így alakulna ki egy ajánlójegyzék, mely iránymutatást adhatna tanárnak, szülőnek és diáknak egyaránt.




Napjainkban mintha háttérbe szorult volna az „oktatás” mellett a „nevelés” fogalma. Kompetenciákat fejlesztünk, s jó pragmatistaként nem érezzük elég hasznosnak, elég realisztikus fogalomnak a nevelés elvont eszméjét. Pedig a legkitűnőbb nyelvtudás, legfejlettebb szakirányú képesség sem teheti jó munkaerővé azt, akinek személyisége labilis, önbecsülése gyenge, tettvágya elenyésző. A nevelés a mi szótárunkban pragmatista fogalom. A társadalom egésze könyvelhet el nyereséget, ha az oktatás mellett a személyiség formálására is odafigyelhetünk. Mindezt azonban konkréttá kell tenni, hogy észrevétlenül váljon az iskolai munka részévé, s a tanár ne többlettehernek lássa, hanem munkáját harmonikusabbá tevő kovászként. Diagnózisunkat és kutatási irányainkat a csatlakozó menüpontok mutatják be.




Projektünk elnevezésével szándékosan kívánunk hétköznapi hangulatot kelteni. Célunk ugyanis az, hogy minél több kolléga bevonásával összegyűjtsük és hozzáférhetővé tegyük azokat a kisebb-nagyobb segédanyagokat, amelyeket a tanárok lyukasóráikban, óráikra készülve készítenek a taneszközök kiegészítéseként. Nem rendkívüli alkotások ezek: hétköznapiak, mint a szerdai harmadik óra. Mégis sokaknak adhatnak segítséget a napi robotban: ötleteket meríthetünk munkánk színesítéséhez, és megoszthatjuk egymással tapasztalatainkat. Ne hagyjuk, hogy energiáink elszökjenek, eltűnjenek, mint a meleglevegő a rossz nyílászáró résein! Miért kellene munkánknak eltűnnie az asztalfiókban? Tegyük inkább hozzáférhetővé ezen a honlapon, mindannyiunk épülésére, gazdagodására.



Tovább...

Tantárgyi kollégiumaink
Matematika:
Fabó Katalin
katalin.fabo@gmail.com

Történelem:
Csepela Jánosné
marta46@t-online.hu

Magyar:
Bálintné Lipp Terézia
lippteri@gmail.com

Fizika:
Teiermayer Attila
teiermayer.attila@gmail.com

Kémia:
Csermák Mihály
csermak@ajkanet.hu

Földrajz:
Deák Márta
marta.deak@freemail.hu

Biológia:
Dr. Treiber Pálné
zstreiber@gmail.com



Tovább...

Pro Educanda Iuventute díjasok
Baksa Kálmánné (2006)
Cservenka János (2006)
Antalné Szabó Ágnes (2007)
Fejér Gábor Tamás (2007)
Kovácsné dr. Nagy Emese (2008)
Fodor Erika (2009)
Tokár János OFM(2010)
Tóthné Mess Erika (2011)
Baloghné Biró Mária (2012)
Rubovszky Rita (2013)


Tovább...

A Közép-Európai Tanárakadémia Egyesület Alapszabálya
A Közép-Európai Tanárakadémia Egyesület alakuló közgyűlése az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény, illetőleg a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény 61. és következő szakaszai alapján a mai napon az egyesület Alapszabályát az alábbi tartalommal fogadta el:

Tovább...

Közép-Európai Tanárakadémia
Az egyesület céljai
Az egyesület a humán, a tartalomszolgáltatói és a módszertani értékfeltárásra és -közvetítésre hivatott. Célja a kiemelkedő tanárszemélyiségek, életutak és egyszeri teljesítmények kommunikálása (humán értékfeltárás); a tantervekre, programokra, segédletekre és tankönyvekre rámutató tevékenység (tartalomszolgáltatói értékfeltárás), a sikeres közösségi modellek módszereinek felmutatása (módszertani értékfeltárás).

Tovább...